Tuesday, December 18, 2012

Result.....

Assalamualaikum..

Hello guys :D harini result PMR keluar ye dakk? Pehhh mesti hati korang dup dap dup dap. so, apa result yang keluar? abang aku alhamdulillah lah takde 'C,D,E'(abjad yang menggerunkan dalam exam result) Tetiba teringat apa yang mak aku cakap tadi.....

Mak: Dira, abang dapat result bla..bla..bla..
Aku: Hah oh yeke, okay la tu.
Mak: Hah kamu tahun depan ambik 8A terus, pecahkan rekod keluarga...
Aku: Ye ye mak, insyaallah :) 
talian diputuskan....

So lepas je dengar apa yg mak aku cakap tadi aku terus bersemangat (kononnye lah), ambik buku form3, belek2 'Oh~ gitu' yang terkeluar dari mulut aku. Hmmm lepastu aku fikir 

'Yahhh aku mesti lawan abang-abang and kakak aku, biar diaorang semua kalah. kahkahkah' (gila takbur ah waktu tu....)

Then, bila difikir-fikirkan balik kenapa aku ni bajet sangat padahal result akhir tahun form2 pun terkial-kial nak kejar jadi aku fikir lebih baik kita bersederhana. belajar biar mengikut kemampuan diri kita. mungkin kita boleh lakukan yang terbaik jika kita belajar dari sekarang. jadi, itulahhh apa yang aku nak update harini.

Renung-renungkan dan selamat beramal ;)

No comments:

Post a Comment